Descarca formulare

Platforma electronica de evidenta a tichetelor pentru activitati casnice

Harta digitala a Municipiului Husi

Registrul spatiilor verzi din Municipiul Husi

Planul Urbanistic General (PUG) al Municipiului Husi

Lista prestatori servicii funerare

Introducerea de sisteme informatice pentru optimizarea proceselor in Municipiul Husi – cod SMIS 128787

Reducerea emisiilor de carbon in municipiul Husi bazata pe planul de Mobilitate Urbana Durabila, SMIS-123567

Vremea

Weather Icon

Program panouri fotovoltaice pentru ferme

Schema de ajutor privind sprijinirea investitiilor in noi capacitati de producere a energiei electrice produsa din surse regenerabile pentru autoconsumul intreprinderilor din cadrul sectorului agricol si industriei alimentare

Proiectele de investiții pentru care se solicită finanțare se pot depune în cadrul sesiunii de primire a cererilor de finanțare care se deschide începând din 24 decembrie 2024 și se închide în data de 28 februarie 2025.

Avantaje program: cofinantare zero, pot participa si PFA, IF, II, se asigura consumul de energie pentru  societate din surse  proprii  si se refera la doar doua domenii  agricultura si industrie alimentara , dar trebuie ca societatea sa aiba racord electric existent.

Solicitanti eligibili sunt:
a)Intreprinderile din sectorul agricol (microintreprinderi, intreprinderi mici ,intreprinderi mari, inclusiv PFA, II, IF, precum si cooperativele agricole  ori societatile  cooperative agricole care detin active fizice de productie si/sau procesare alimentare), societati agricole, legal constituite;
b)Intreprinderile din sectorul industriei alimentare (microintreprinderi, intreprinderi mici,mijlocii si intreprinderi mari, inclusiv PFA, II, IF), legal constitute si inregistrate la ONRC;
c)Organizatii/federatii de organizatii din domeniul imbunatatirilor funciare (OUAI/FOUAI),constituite conform Legii nr. 138/2004 privind imbunatatirile funciare, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Solicitantii prezentei scheme de ajutor de stat prevazuti la pct.a) si b) din sectoarele agricultura si industrie alimentara trebuie sa aiba inscrise si autorizate, la momentul depunerii cererilor de finantare, in statutul societatilor si autorizate ONRC ca activitati principale sau activitati secundare, activitati desfasurate in sectoarele mentionate definite de urmatoarele coduri CAEN:
a)  COD CAEN 01 – Agricultura, vanatoare si servicii anexe
b) COD CAEN 10 – Industria alimentara
c) COD CAEN 11 – Fabricarea bauturilor

Activitatea economica identificata prin codul CAEN pentru care se solicita finantarea este eligibila, daca prin proiect nu se sprijina in niciun fel sectoarele si situatiile excluse conform articolului 1, alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 651/2014. in cazul in care o intreprindere isi desfasoara activitatea atat tn sectoarele excluse, cat si in sectoarele care intra in domeniul de aplicare al Regulamentului, prezenta schema se aplica pentru aceste ultime sectoare sau activitati, cu conditia ca intreprinderile sa asigure(prin mijloace corespunzatoare, precum separarea activitatilor sau o distinctie intre costuri) ca activitatile desfasurate in sectoarele excluse nu beneficiaza de sprijin.

La momentul contractarii solicitantilor sprijinului de ajutor de stat trebuie sa aiba inscrisa in statutul societatii, intre altele, activitatea privind producerea de energie electrica, corespunzatoare diviziunii 35: „Productia si furnizarea de energie electrica sj termica, gaze, apa calda si aer conditionat”, clasa CAEN 3511 – Productia de energie electrica, dupa caz.

Solicitantii pot depune proiecte numai individual.

Solicitantii pot depune mai multe proiecte, doar daca investitiile vizeaza locuri de productie si de consum diferite, cu incadrarea in limita sumei de 20.000.000 euro pe solicitant. Acelasi proiect nu poate sa confirme mai multe puncte de productie de energie.

Actiunile eligibile in cadrul acestei proceduri de ofertare concurentiale  vor putea fi finantate proiecte care au ca obiectiv implementarea uneia dintre actiunile mentionate mai jos:
a)  realizarea capacitatilor noi de producere energie electrica, cu sau fara stocare, din surse solare (sub 1 MW inclusiv si peste 1 MW)
b)  realizarea capacitatilor noi de producere de energie electrica, cu sau fara stocare, din surse eoliene (sub 1 MW inclusiv si peste 1 MW);

Nu sunt eligibile proiectele de investitii care sunt propuse pentru a inlocui capacitati  vechi de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie solara si proiectele ce vizeaza extinderi  ale capacitatilor existente si  nici proiectele care au prevazut un autoconsum mai mic de 70% din energia electrica produsa prin capacitatea  instalata.

  • Extinderea unei capacitati existente inseamna construirea unei capacitati de producere a energiei electrice a carei functionare depinde de o capacitate deja existenta si care nu poate fi contorizata si monitorizata separat fata de capacitatea existenta.
  • Autoconsumul se refera la energia produsa, livrata si utilizata de catre solicitant exclusive pentru activitatea desfasurata conform codurilor CAEN eligibile pentru schema (COD CAEN 01, COD CAEN 10, COD CAEN 11) si care reprezinta minimum 70 % din producta pe un an al centralei regenerabile finantate.
  • Nu sunt eligibile proiectele mixte care propun investitii in capacitati de productie de energie din surse eoliene si surse solare.
  • Nu sunt eligibile proiectele care propun investitii doar in capacitati de stocare a energiei electrice, fara investitii in capacitati de productie de energie din surse eoliene sau surse solare.
  • in cazul in care proiectul presupune si capacitate de stocare, energia stocata in capacitate de stocare trebuie sa provina in procent de cel putin 75% din instalatia proprie de productie de energie electrica din surse regenerabile.

Activitatile eligibile:
Urmatoarele activitati prevazute in proiect sunt eligibile:
a)achizitionarea de instalatii/echipamente pentru construirea de capacitati noi de productie cu sau fara stocare a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliana si solara;
b)constructii care fac obiectul proiectului de investitie pentru producerea de energie electrica din surse regenerabile (eoliana si solara);
c) cheltuielile cu montajul si punerea in functiune a instalatiilor/echipamentelor pentru construirea de capacitati noi de productie cu sau fara stocare a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliana si solara.

Bugetarea schemei de ajutor
Bugetul total estimat al schemei este de 500.000.000 euro, echivalent a aproximativ 2,5 miliarde lei si reprezinta sume nerambursabile din Fondul pentru modernizare, pentru perioada 2023-2028.

Bugetul mediu anual al schemei nu va depasi 150.000.000 euro, in cadrul fiecarei proceduri de ofertare concurentiala fiind stabilit bugetul afectat procedurii concurentiale respective.

Pentru aceasta sesiune de depunere a cererilor de finantare bugetul propus este urmatorul:
AN 2024
Capacitati instalate mai mici de 1 MW, inclusiv
Sursa solara    90.000.000 Euro
Sursa eoliana  2.000.000 Euro

Capacitati instalate mai mari de  1 MW
Sursa solara  40.000.000 Euro
Sursa eoliana 18.000.000 Euro

La semnarea contractului, pentru conversia in lei a ajutorului acordat beneficiarilor cursul BCE valabil in prima zi a anului aferent semnarii contractului.

Finantarea se acorda in procent de maxim 100% din valoarea totala a cheltuielilor eligiblie in limita sumei de 20.000.000 euro pe beneficiar.

Pentru sesiunea aferenta anilor 2024 – 2025, valoarea ajutorului de stat acordat in cadrul schemei pe MW instalat este de maxim 100% din costurile eligibile in limita urmatoarelor valori Euro/MW:

  • Pentru energie eoliana

– 700.000 Euro/MW – pentru capacitati instalate mai mici de 1 MW, inclusiv;
– 700.000 Euro/MW – pentru capacitati instalate mai mari de 1 MW;

  • Pentru energie solara

– 650.000 Euro/MW – pentru capacitati instalate mai mici de 1 MW, inclusiv;
– 550.000 Euro/MW – pentru capacitati instalate mai mari de 1 MW.

Acordarea ajutoarelor de stat in cadrul acestei scheme se face in baza art. 41 din Regulamentul (UE) 651/2014, cu completarile si modificarile ulterioare, Ajutorul se acorda in lei sub forma rambursarii cheltuielilor efectuate si nu poate depasi-conform prevederilor Regulamentului 651/2014 cu completarile si modificarile in vigoare, 20 milioane euro pe beneficiar, echivalent in lei la cursul BCE valabil in prima zi a anului aferent semnarii contractului.

Diferenta pana la valoarea totala a proiectului se acopera de catre beneficiar. Acesta trebuie sa aduca o contributie financiara pentru diferenta pana la totalul costurilor proiectului fie din resurse proprii, fie din surse atrase, sub o forma care sa nu faca obiectul nici unui ajutor public.

Pentru a stabili cuantumul maxim al ajutorului de stat pe care il poate solicita, solicitantul va avea in vedere, la intocmirea bugetului de proiect, conditiile de eligibilitate a cheltuielilor (a se vedea Anexa la Schema de Ajutor de Stat aprobata prin Ordin MADR nr. 70/2023 cu modificarile si completarile ulterioare) si intensitatea ajutorului de stat mentionat mai sus.

Proiectele depuse se vor prioritiza in functie de punctajul obtinut conform grilei de evaluare tehnico- economica, prezentat in fisierul anexat (Anexa).

Dupa acordarea ajutorului de stat prin semnarea contractului de finantare,schemei de ajutor de stat va verifica respectarea prevederilor cadrului legal.

Studiul de fezabilitate
Studiul de fezabilitate se va elabora conform prevederilor HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/ proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare,va fi aprobat de solicitant prin Hotarare AGA/CA/Asociatilor/Asociatului Unic al socetatii in functie de forma de organizare a solicitantului si va avea la baza necesitatea dezvoltarii proiectului si caracteristicilor tehnice, comparand solutiile alternative mai detaliate in vederea asigurarii alegerii solutiilor celor mai eficiente din punct de vedere al costurilor. Din echipa de elaborare a studiului de fezabilitate va face parte personal autorizat de catre ANRE in domeniul proiectarii instalatiilor electrice.

Studiul de fezabilitate prezentat nu va fi mai vechi de 2 ani, iar cursul de schimb utilizat va fi cursul BCE valabil la data intocmirii acestuia.

Studiul de fezabilitate trebuie sa cuprinda obligatoriu analiza autoconsumului in baza ultimilor 12 facturi de energie emise, pana la momentul intocmirii Studiului de fezabilitate.

Facturile pe baza carora se va face analiza autoconsumului vor fi incarcate obligatoriu la Cererea de finantare in cadrul sectiunii „Alte documente”.

In situatia in care solicitantul are finalizata o investitie, prin care urmeaza sa desfasoare o activitate autorizata pe cod CAEN eligibil, neavand activitate pana la momentul intocmirii Studiului de fezabilitate, autoconsumul se va analiza pe baza unei estimari detaliate a consumurilor de energie electrica viitoare.

Tot in cadrul Studiului de fezabilitate se face analiza consumului suplimentar de energie in situatia in care se preconizeaza instalarea de noi consumatori de energie electrica la nivelul solicitantului, precum si productia estimata pentru capacitatea nou instalata.

Pentru situatia in care este necesara estimarea consumului de energie electrica datorita lipsei de activitate sau a instalarii de noi consumatori, solicitantul va incarca obligatoriu la Cererea de finantare in cadrul sectiunii „Alte documente” urmatoarele documente, dupa caz:
a) Contracte de finantare semnate de catre solicitant pentru alte proiecte de investitii aferente codurilor CAEN eligibile prin schema, care au ca obiect instalarea de noi consumatori;
b) Facturi fiscale/proforme/OP-uri/contracte care dovedesc achizitia de catre solicitant a anumitor echipamente ce urmeaza a fi livrate in perioada urmatoare depunerii proiectului;
c) Intabularea noii investitii in cadrul careia urmeaza sa se desfasoare o activitate autorizata pe cod CAEN eligibil;
d) Alte documente justificative, {exemplu contracte de furnizare echipamente, altele decat cele de la punctul a)), prin care solicitantul face dovada achizitionarii viitoare de echipamente consumatoare de energie si al caror consum poate fi cuprins in cadrul Studiului de fezabilitate.

Conditii privind statutul terenului/cladirii
Solicitantul trebuie sa faca dovada dreptului de folosinta al terenului/cladirii pentru investitia (ex; act de proprietate/contract de concesiune/superficie/administrare drept conferit de un contract de inchiriere/comodat, etc asupra imobilului (teren* unde se va face investitia, valabil cel putin 5 ani de la data previzionata pentru cererea de plata finale in cadrul proiectului.

Acestea vor fi autentificate la notar si/sau transcrise in cartea funciara daca legislatia in vigoare impune. In plus, unde dreptul de proprietate nu este detinut de solicitant/beneficiar se va prezenta si acordul proprietarilor asupra terenurilor private unde accesul se face conform prevederilor Codului civil.

Indeplinirea acestei conditii se va demonstra pe baza verificarii unuia sau mai multor documente, dupa cum urmeaza:
-Extras de carte funciara, nu mai vechi de 30 de zile,    in care este intabulat dreptul de folosinta, care sa probeze ca imobilele (teren si /sau cladiri) sunt libere de orice sarcini (in sensul in care nu exista niciun act sau fapt juridic care impiedica sau limiteaza, total sau partial,  exercitarea unuia sau mai multor atribute ale dreptului de proprietate, astfel incat proprietarul sa poata realiza activitatile proiectului), ca nu fac obiectul unor litigii in curs de solutionare la instante judecatoresti cu privire la situatia juridica, ca nu fac obiectul revendicarilor potrivit unor legi speciale in materie sau dreptului comun;
-In situatia in care panourile fotovoltaice/turbinele eoliene se instaleaza pe o cladire/teren care este grevata/grevat de ipoteca, aplicantul va depune, la contractarea proiectului, o scrisoare din partea institutiei creditoare (banca) conform careia aceasta este de acord cu realizarea investitiei.
-In cazul proiectelor ce vor fi amplasate pe terenuri Agricole situate in extravilan, solicitantii  vor prezenta in etapa de precontractare documente doveditoare privind clasa de calitate a terenului, respectiv studiul pedologic si agrochimic.
– Pentru proiectele care vizeaza amplasarea investitiei pe terenuri agricole situate inextravilan, solicitantul are obligatia sa depuna dovada scoaterii din circuitul agricol si autorizatia de construire precum si un extras de carte funciara relevant, dar nu mai tarziu de 1 an de la data incheierii contractului de finantare sau, dupa caz, inainte de cererea de prefinantare sau de prima cerere de rambursare.
-Plan de amplasament pentru imobilele pe care se propune a se realiza investitia in cadrul proiectului (la depunerea Cererii de finantare). Este interzisa modificarea amplasamentului proiectului.

Documente obligatorii la depunerea Cererii de finantare:
-Cererea de finantare si anexele acesteia completate conform instructunilor de mai sus;
-Studiul de fezabilitate (nu mai vechi de 2 ani) elaborat in conformitate cu prevederile H.G. nr. 907/2016, cu modificarile si completarile ulterioare (din echipa de elaborare a studiului de fezabilitate va face parte obligatoriu personal autorizat de catre ANRE in domeniul instalatfilor electrice);

Studiul de fezabilitate trebuie sa cuprinda obligatoriu analiza autoconsumului in baza ultimilor 12 facturi de energie emise, pana la momentul intocmirii Studiului de fezabilitate. Facturile pe baza carora se va face analiza autoconsumului vor fi incarcate obligatoriu la Cererea de finajijare in cadrul sectiunii „Alte documente”.

In situatia in care solicitantul are finalizata o investitie, prin care urmeaza activitate autorizata pe cod CAEN eligibil, neavand activitate pana la  momentul intocmirii Studiului de fezabilitate, autoconsumul se va analiza pe baza unei estimarii consumurilor de energie electrica viitoare.

Tot in cadrul Studiului de fezabilitate se face analiza consumului suplimentar de estimate in care se preconizeaza instalarea de noi consumatori de energie electrica la nivelul solicitantului, precum si productia estimata pentru capacitatea nou instalata.

Pentru situatia in care este necesara estimarea consumului de energie electrica datorita lipsei de activitate sau a instalarii de noi consumatori, solicitantului va incarca obligatoriu la Cererea de finantare in cadrul sectiunii „Alte documente” urmatoarele documente, dupa caz:
a)   Contracte de finantare semnate de catre solicitant pentru alte proiecte de investitii  aferente codurilor CAEN eligibile prin schema, care au ca obiect instalarea de noi consumatori;
b)   Facturi fiscale/proforme/OP-uri/contracte care dovedesc achizitia de catre solicitant a anumitor echipamente ce urmeaza a fi livrate in perioada urmatoare depunerii proiectului;
c)   Intabularea noii investitii in cadrul careia urmeaza sa se desfasoare o activitate autorizata pe cod CAEN eligibil;
d)   Alte documente justificative, (exemplu contracte de furnizare echipamente, altele  decat cele de la punctul a)), prin care solicitantul face dovada achizitionarii viitoare de echipamente consumatoare de energie si al caror consum poate fi cuprins tn cadrul Studiului de fezabilitate.

-Bugetul aprobat al intreprinderii si documentele specifice in functie de forma de organizare a solicitantului, care dovedesc realizarea demersurilor pentru includerea in bugetul intreprinderii, respectiv Hotarare AGA/CA/altele asemenea care sa angajeze solicitantul, dupa caz, privind aprobarea finantarii cheltuielilor neeligibile din proiect,aprobarea fluxului financiar pentru implementarea proiectului si aprobarea contravalorii   cheltuielilor altele decat cele eligibile.

Continutul documentului trebuie sa cuprinda cel putin, dar fara a se limita la acestea, urmatoarele: denumirea proiectului, valoarea totala,din care eligibila si neeligibila, indicatorii tehnico-economici ai proiectului mentionate in  cererea de finantare si Studiul de fezabilitate;

-Certificatul constatator al solicitantului eliberat de Oficiul National al Registrului Comerfului sau adeverinta privind inscrierea in Registrul National al Organizatiilor de imbunatatiri Funciare a solicitantului, in cazul OUAI-urilor;

-Actul constitutiv, Actul de infiintare/Statutul sau documente echivalente, valabile la data depunerii documentelor insotitoare ale cererii de finantare;

Documente privind amplasamentul pe care se face investitia:

  •  Extras de carte funciara, nu mai vechi de 30 de zile, in care este intabulat dreptul  de folosinta, daca este cazul si probeaza faptul ca imobilele (teren si/sau cladiri) sunt libere de orice sarcini (in sensul in care nu exista niciun act sau fapt juridic care impiedica sau limiteaza, total sau partial, exercitarea unuia sau mai multor atribute ale dreptului de proprietate, astfel incat proprietarul sa poata realiza activitatile proiectului), ca nu fac obiectul unor litigii in curs de solutionare la instante judecatoresti cu privire la situatia juridica, ca nu fac obiectul revendicarilor potrivit unor legi speciale in materie sau dreptului comun;
  •  Documentul/lnscrisul care atesta dreptul de folosinta asupra terenul act de proprietate/contract de concesiune/superficie/inchiriere/a; valabil cel putin 5 ani de la data previzionata pentru efectuarea platii finale proiectului. In plus, unde dreptul de proprietate nu este detinut prezenta si acordul proprietarilor asupra terenurilor private conform prevederilor Codului civil;

Este interzisa modificarea amplasamentului proiectului.

Atentie se va lansa programul  URBAN UP prin AFM (CASA VERDE)  privind finanţarea asociațiilor de proprietari pentru instalarea de sisteme de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, cu o putere instalată de minim 10 kWp precum şi pentru achiziţionarea de instalaţii de stocare a energiei electrice produse din surse regenerabile, cu o capacitate de minim 50% din puterea instalată a sistemului de panouri fotovoltaice – instalarea panourilor fotovoltaice pe blocuri pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu, stocării este o soluție viabilă și benefică pentru reducerea costurilor energetice și creșterii eficienței energetice, pentru promovarea sustenabilității și îmbunătățirea calității aerului, contribuind astfel la îndeplinirea obiectivelor principale ale României în ceea ce priveşte dezvoltarea producerii şi utilizării energiei electrice din surse regenerabile și reducerea gazelor cu effect de seră

  1. Beneficiari – asociatiile de proprietari în sensul art. 2 lit. d) din Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor, cu modificările ulterioare;
  2. Condominiu – în sensul art. 2 lit. h) din Legea nr. 196/2018 cu modificările ulterioare și se constuie după cum urmează:
    a) clădiri cu mai multe locuinţe sau spaţii cu altă destinaţie în care există proprietăţi individuale şi proprietăţi comune;
    b) clădiri multietajate; un tronson cu una sau mai multe scări din cadrul clădirii multietajate în cazul în care se poate delimita proprietatea comună;
    c) un ansamblu rezidenţial format din locuinţe şi/sau construcţii cu altă destinaţie, amplasate izolat, înşiruit sau cuplat, în care există proprietăţi comune şi proprietăţi individuale.