AJUTORUL DE INMORMINTARE
Primirea si inregistrarea cererilor pentru acordarea ajutorului de inmormintare, in cazul decesului unei persoane din familia beneficiara de ajutor social sau al persoanei singure beneficiara de ajutor social.
- Baza legislativa
-Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, modificata si completata ulterior;
-G. 50/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001.- Beneficiari
Primarii pot dispune acordarea unui ajutor reprezentand o parte din cheltuielile cu inmormantarea. Ajutorul se acorda unei singure persoane, care poate fi, dupa caz, sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul, mostenitorul in conditiile dreptului comun sau, in lipsa acestuia, persoana care dovedeste ca a suportat cheltuielile cu inmormantarea.- Acte necesare
-Actul de identitate al solicitantului;
-Acte de stare civila ale solicitantului din care sa rezulte relatia de rudenie cu decedatul sau, dupa caz, acte care atesta calitatea de mostenitor, tutore, curator;
-Dovezi privind suportarea cheltuielilor cu inmormintarea.- Conditii de acordare
Cererea pentru acordarea ajutorului de deces, precum si celelalte acte doveditoare, se inregistreaza la Directia de Asistenta Sociala Husi.
Dupa analizarea cererii privind acordarea ajutorului de deces, dreptul se stabileste prin dispozitia scrisa a primarului.Date de contact:
DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA HUSI
Str. 1 Decembrie nr. 17
e-mail: das.husi@vs.e-adm.ro
Telefon: 0335 422130 / 0335 422116Program dc lucru:
Luni-Joi: 07.30- 16.00
Vineri: 07.30- 13.30